By Nordiq AB (BN AB), org. nr. 556669–6125, Box 163, 271 24 Ystad, förmedlar Rögrund servering & vandrarhem ABs (Grundet vandrarhem) produkter och administrerar bokningar och betalningar för Rögrund servering & vandrarhem ABs räkning. BN AB har således inget ansvar för Rögrund servering & vandrarhem AB. Dessa villkor gäller mellan BN AB och dig som själv eller genom annan träffar avtal med företaget enligt vad som angetts i bekräftelsen. Avtalet gäller för alla typer av produkter där BN AB är förmedlare om inget annat angetts.
1. BOKNING/BESÖK
Vi tar emot bokningar via webb och på plats. Efter bokning online mottar du en bokningsbekräftelse via e-post. Vid besök/incheckning ska e-post-bekräftelsen uppvisas som utskrift eller i mobil.
2. PRISER
Priserna i prislistan är angivna i svenska kronor utom där annat särskilt anges.
3. NÄR BLIR MIN BOKNING BINDANDE?
Köpet/bokningen blir bindande för dig så snart den bekräftats muntligt eller skriftligt av säljaren/förmedlaren. Dessa villkor gäller från det ögonblicket oavsett om du betalat arrangemanget helt, delvis eller inte alls. Se över din bokning så den är korrekt utefter dina önskemål annars kontakta By Nordiq direkt.
4. VAD, NÄR OCH HUR SKA JAG BETALA?
Både via telefon och online betalar du enligt villkoren vid bokningstillfället och endast med kreditkort. För att skydda och kryptera dina kreditkortsuppgifter när de genomgår vårt system använder vi oss av ”Secure Socket Layer ”-teknik (SSL).
5. ÄNDRING/AVBOKNING
Om du får ändrade planer och behöver avboka ditt rum kan du göra det utan kostnad upp till 7 dagar innan den planerade ankomstdagen, mellan 6-4 dagar före ankomst är er bokning endast ändringsbar under samma år som bokningen är gjord men ej avbokningsbar. Närmre än 3 dagar före bokningens ankomst debiteras 100% av priset. Avbokning ska ske via By Nordiq. Debitering sker från det kort som du har angivet i samband med din bokning. Saknas kortuppgifter kommer den sent inställda vistelsen istället att faktureras. Om du behöver avboka en aktivitet som är kopplad till din rumsbokning kan du göra det fram till 7 dagar innan aktivitetsdagen. Därefter debiteras kostnaden.
6. ÄNDRINGSKOSTNADER
Vill du ändra/avboka din bokning kontakta kundservice. Vid ändrig via Callcenter av i de fall det är möjligt enligt gällande villkor i bokningen debiteras 100 SEK/ändring.
Se din bokningsbekräftelse du mottagit vid bokningstillfället för mer information om din bokning, det är beställarens ansvar att kontrollera att bekräftelse och biljetter motsvarar det man beställt.
Har du frågor eller behöver mer information rörande din bokning, vänligen kontakta kundservice:
E-post: bokning@bynordiq.se
Telefon: +46 – (0)411-55 87 07
Frågor rörande Grundets vandrarhem:
info@grundet.se eller 08-57156110
Incheckning
Ditt rum finns färdigt för incheckning från klockan 12.00 på ankomstdagen. Nyckel hämtar du i Sjökrogen.
Utcheckning
Du disponerar rummet fram till kl. 10.30 på avresedagen.
Utcheckning sker, om inget annat har avtalats, genom att du återlämnar nyckel till oss på Sjökrogen. Du som gäst är ansvarig för att hålla ordning på rumsnycklarna under vistelsen. Om en nyckeln saknas vid utcheckning kommer vi att behöva debitera er kostnaden för låsbyte (3000 kr).
Trivselregler
Vi förutsätter att du lämnar rummet så som du fann det. Annars går det bra att boka städning för 500kr.
I vissa av rummen är husdjur välkomna.
Var varsam om möbler och andra detaljer i rummet. Som gäst är du fullt ut ansvarig för alla eventuella skador som uppstår på boendet och dess inventarier under vistelsen och förbinder dig att ersätta dem.
För allas trivsel är det viktigt att du lämna rummet välstädat och i det skick som
det var i när du checkade in. Att tänka på innan du checkar ut är:
8. REKLAMATION
Ev. klagomål skall framföras till ansvarig för produkten eller dennes ombud så snart som möjligt. Får Ni inte rättelse av problemen, så kontakta By Nordiq:
E-post bokning@bynordiq.se
Telefon: +46 – (0)411-55 87 07
Reklamationsrätten är förlorad, om Ni inte meddelar produktleverantören på plats. Lämnar Ni arrangemanget utan att arrangören haft rimlig tid att lösa problemet mister Ni er rätt till kompensation. Ev. anspråk på kompensation skall vara By Nordiq skriftligen tillhanda senast 30 dagar efter resans slut.
9. INTEGRITETSPOLICY
By Nordiq AB (”BN”) behandlar personuppgifter som du lämnar till oss. Personuppgifter som kommer att behandlas inkluderar, men är inte begränsat till, namn, födelsedatum, kön, adress, e-postadress och telefonnummer. Vi kan även komma att behandla uppgifter som registreras i samband med beställning, t ex ålder, önskemål om specialkost. Personuppgifterna lämnar du själv i samband med beställning av biljetter och säsongskort, skapande av konton eller andra tjänster på webben eller per telefon.
Läs mer om hur vi samlar in, använder, behandlar och skyddar dina personuppgifter i vårt arbete, här: https://bynordiq.se/integritetspolicy/
10. ALLEMANSRÄTTEN
Är unik i sitt slag och ger var person rätten att röra sig fritt i naturen. Allemansrätten innebär inte bara rättigheter, utan också en hel del skyldigheter. Du ska alltid uppträda med respekt, hänsyn och ansvarskänsla. Tänk på att inte störa och inte förstöra.