Kellers Badehotel
UTMANING & UPPGIFT
Kellers Badehotel är ett attraktivt strandhotell på Fanø. Den stora populariteten har återspeglats i mängden gäster. Hotellets utmaning med detta var den tid de behövde lägga ner på administrativa uppgifter i samband med gästens besök innan denne ens hade kommit till hotellet.
Kellers Badehotel hade ingen onlinebokning, vilket gjorde att gästerna var tvungna att mejla eller ringa för att göra en bokning. En av anledningarna till att de inte hade någon onlinebokning tidigare var att de inte hade kunnat hitta en lösning som kunde göra det enkelt för deras gäster att boka vistelser/paket; Kellers Badehotels primära produkt.
Information
TILLGÅNG & LÖSNING
Den design på bokningssystemet som hotellet använder sig av är den enklaste varianten som Book Visit erbjuder. Här kan man välja mellan en mängd diverse förutbestämda färger och typsnitt.
Kellers Badehotels huvudfokus har varit att öka användarvänligheten med Book Visits funktionaliteter, för att i efterhand bygga på med fler funktioner, såsom design, så att det blir ännu mer anpassat till hotellets egen hemsida.
RESULTAT
Kellers Badehotels resultat är särskilt tydliga i den minskade tiden som spenderas på gästerna innan de anländer till hotellet. Book Visit har frigjort mycket tid för personalen, som nu kan fokusera på de gäster som är på hotellet, snarare än de gäster som först behöver boka sin vistelse.
Gästerna har yttrat sig positivt till Kellers, då de i större utsträckning kan sitta i lugn och ro hemma och boka vistelser, snarare än att behöva ringa eller mejla hotellet.
Intäkterna från paket och vistelser är över 50% av de totala intäkterna när det kommer till hotellprodukter. Försäljningen av detta är nu helt automatiserad.