Kontakt

Kellers Badehotel

UTMANING & UPPGIFT

Kellers Badehotel är ett attraktivt strandhotell på Fanø. Den stora populariteten har återspeglats i mängden gäster. Hotellets utmaning med detta var den tid de behövde lägga ner på administrativa uppgifter i samband med gästens besök innan denne ens hade kommit till hotellet.

Kellers Badehotel hade ingen onlinebokning, vilket gjorde att gästerna var tvungna att mejla eller ringa för att göra en bokning. En av anledningarna till att de inte hade någon onlinebokning tidigare var att de inte hade kunnat hitta en lösning som kunde göra det enkelt för deras gäster att boka vistelser/paket; Kellers Badehotels primära produkt.

Information

Kunde
Kellers Badehotel
Kundetype
Boende
System
Book Visit

TILLGÅNG & LÖSNING

Idag använder Kellers Badehotel Book Visit som sin onlinebokning. I dagsläget är hotellet inte kopplat till ett PMS, varför de har Book Visit som sin centrala översikt.

Den design på bokningssystemet som hotellet använder sig av är den enklaste varianten som Book Visit erbjuder. Här kan man välja mellan en mängd diverse förutbestämda färger och typsnitt.

Kellers Badehotels huvudfokus har varit att öka användarvänligheten med Book Visits funktionaliteter, för att i efterhand bygga på med fler funktioner, såsom design, så att det blir ännu mer anpassat till hotellets egen hemsida.

RESULTAT

Kellers Badehotels resultat är särskilt tydliga i den minskade tiden som spenderas på gästerna innan de anländer till hotellet. Book Visit har frigjort mycket tid för personalen, som nu kan fokusera på de gäster som är på hotellet, snarare än de gäster som först behöver boka sin vistelse.

Gästerna har yttrat sig positivt till Kellers, då de i större utsträckning kan sitta i lugn och ro hemma och boka vistelser, snarare än att behöva ringa eller mejla hotellet.

Intäkterna från paket och vistelser är över 50% av de totala intäkterna när det kommer till hotellprodukter. Försäljningen av detta är nu helt automatiserad.

Mindre administrationstid
Flere gæster
Øget omsætning af pakker og ophold
”Vi kan särskilt se en ökning av förbokade ankomster i augusti. Det beror på att när gästerna tidigare skulle boka sina augustivistelser i juni/juli, hann vi inte med att svara i telefonen; det ledde till att de inte kom hit alls. Nu bokar de själva på vår hemsida och hotellet har fler gäster.”
Sanne Jensen
Ägare
Kontakt os og hør mere
Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe bedre resultater med et skræddersyet bookingsystem?

Send en besked og lad os tage en uforpligtende snak!
Et online bookingsystem udviklet til turistbranchen
Skab mersalg ved at kombinere salg af egne og andres produkter
Øg mængden af direkte bookinger fra besøgende, der besøger din hjemmeside
Få en ambitiøs samarbejdspartner med over 20 års erfaring
Send os en besked
chevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram