1. NÄR BLIR BOKNINGEN AV BOENDE OCH/ELLER AKTIVITET BINDANDE?
1.1 Genom att boka boende/aktivitet i Bokningsportalen godkänner du, Bokaren, dessa vid var tid gällande Allmänna Bokningsvillkor. Dessa Allmänna Bokningsvillkor blir gällande oavsett om du betalt bokningen helt, delvis eller inte alls. Kontrollera därför dessa Allmänna Bokningsvillkor noga i förväg. Bokningen av boendet/aktiviteten är bindande för Bokaren.
1.2 I de fall då Bokaren bokar boende åt annan person/andra personer, försäkrar Bokaren i och med bokningen, att den person/dessa personer som bokningen avser har tagit del av dessa Allmänna Bokningsvillkor som blir gällande mot dem i och med Bokarens bokning.
1.3 I de fall Bokaren genomför en bokning åt barn som är under 18 år är detta tillåtet endast om samtycke ges av den person som har föräldraansvar för barnet.
1.4 Bokningar är inte avbokningsbara, ändringsbara eller återbetalningsbara om så inte specifikt anges i dessa Allmänna Bokningsvillkor. Bokning av boende/aktivitet är bindande och erlagd avgift återbetalas således inte.
1.5 BN AB förbehåller sig rätten att överlåta våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa Allmänna Bokningsvillkor till tredje part.
2. HUR OCH NÄR SKA BOKNING BETALAS?
2.1 Betalning ska göras i förskott med betalkort (VISA/ Mastercard), SWISH eller via bankgiro mot faktura (14-dagars betalningstid). Som betalningsmottagare anges By Nordiq AB då de förmedlar och administrerar bokningar och betalningar åt privata uthyrare, hotell, stugbyar, B&B, privata uthyrare etc och aktiviteter. Betalningsanvisningar återfinns i Bokningsportalen. Efter 1 juni respektive år är betalning endast möjligt med betalkort (VISA/Mastercard) och SWISH medan bokningar över mail har 1-2 dagars förfallotid. Rätten att använda förmedlande boenden/aktiviteter medges först när fullständig betalning har erlagts.
2.2 Efter bokningen av förmedlade boenden och full betalning härför erlagts mottar du en bokningsbekräftelse till den e-postadress du angivit. Kontrollera att uppgifterna i bokningsbekräftelsen stämmer. Om du inte fått bokningsbekräftelse inom 24 tim efter gjord bokning eller om någon av uppgifterna i bokningsbekräftelsen inte stämmer ber vi dig kontakta oss på vansbrosimningen@bynordiq.se eller tel +46 (0)411 55 87 00
3. BETALNING VIA INTERNET
3.1 För att skydda och kryptera Bokarens kreditkorts-uppgifter vid användning av Bokningsportalen så används krypterad anslutning (SSL).
4. VAD HÄNDER OM BOKNINGEN INTE BETALAS?
4.1 BN AB förbehåller sig rätten att ta bort bokningar / avboka bokningar där betalning inte skett i rätt tid.
5. VAD GÄLLER FÖR GRUPPBOKNINGAR BOENDE (FÖR FLER ÄN 9 PERSONER)?
5.1 Om ej annat överenskommits skall Bokaren senast 4 veckor före gruppens ankomst lämna specificerade uppgifter om antalet resenärer och namn på de som ska bo i rummen.
6. VAD GÄLLER FÖR AVBOKNING?
6.1 Bokning av förmedlade boenden och aktiviteter är bindande (bussbiljett är bindande efter 1 maj) och kan inte avbokas av Bokaren. Erlagd betalning återbetalas inte.
6.2 Strejk, lockout, eldsvåda, översvämning eller annan naturkatastrof, olyckshändelser, blockad, krig, myndighetsåtgärder / beslut, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, inskränkningar i leveranser eller andra extraordinära omständigheter utanför boendets/aktivitetens kontroll berättigar BN AB och respektive boende anläggning/aktiviteten att häva avtalet/bokningen utan skyldighet att utbetala skadestånd i någon form.
6.3 En bokning av förmedlade boenden samt aktiviteter (bussbiljett är bindande efter 1 maj) i samband med Vansbro AIK Simklubbs arrangemang är inte återbetalningsbar. Vid sjukdom eller skada kan du eventuellt få ersättning från ditt försäkringsbolag. Kontakta ditt försäkringsbolag om du vill begära ersättning.